Кевін Чжоу, Huawei: «Українці відносяться до смартфону як до друга або компаньона на все життя»

Кевін Чжоу, Huawei: «Українці відносяться до смартфону як до друга або компаньона на все життя» Як Huawei зараз відчуває себе на українському ринку смартфонів? Як змінилася позиція компанії за останній рік? І кого ви зараз вважаєте головними конкурентами?

Минулий рік cтав для нас досить успішним. Оборот виріс на 160%, а поставки смартфонів збільшилися на 150% в порівнянні з 2016-м. Ми розширили асортимент, наприклад, завезли в Україну планшети серій MediaPad Т і MediaPad М. Попит на планшети тут як і раніше дуже високий, і ми хотіли надати покупцеві вибір. Презентували ноутбуки Huawei Matebook X і Matebook D. Ми працюємо над розширенням асортименту доступних на українському ринку фірмових аксесуарів. У минулому році завезли смарт-ваги, Bluetooth-динамік, портативні зарядні пристрої і т.д. Слід зазначити, що Huawei збільшує глобальні інвестиції в розробку пристроїв. На українському ринку також був представлений фітнес-браслет A1, який допомагає стежити за здоров'ям і контролювати спортивні навантаження, і смарт-годинник Huawei Watch, як і раніше користуються величезним попитом.

Вперше за останні 3 роки ми почали продажі смартфонів серії Mate в Україні. І результати перевершили всі очікування. За наявною у мене інформацією, вперше ми фіксуємо попит на модель Huawei Mate 10 Porsche Design і вже навіть отримали попередні замовлення.

На початку 2018 року підрозділ Huawei CBG Ukraine ставо частиною іншої регіональної бізнес-структури. Тепер ми ставимося до регіону Центральної, Східної та Північної Європи, а це означає професійну підтримку, більш широкий асортимент продукції і більше інвестицій в швидкозростаючий і перспективний бізнес тут, в Україні.

В кінці 2017 року Huawei став третім на українському ринку за кількістю реалізованої продукції. Тому ми можемо говорити про величезні очікування стосовно розвитку нашого бізнесу в цьому році.

Які смартфони воліють українські покупці і на що звертають увагу при покупці?

Відмінність українців від користувачів в тих країнах, де я працював, в тому, що тут люди дуже скрупульозно підходять до вибору пристрою. Українці ставляться до смартфону як до друга або компаньйона на все життя. Багато уваги приділяється дизайну і, звичайно ж, камерам.

Ще одна відмінність українського споживача в тому, що для нього дуже важлива ємність акумулятора. Я пропрацював близько шести років у Латинській Америці, в Китаї, і можу сказати, що там до цього аспекту відносяться не так уважно. В Україні ж людям дуже подобається, коли містка батарея дозволяє їм довше і активніше користуватися гаджетами.

Скільки смартфонів плануєте вивести на український ринок в цьому році?

В цьому році плануємо вивести на український ринок близько 10 нових моделей смартфонів в різних цінових сегментах. Основним драйвером для впізнаваності бренду і зростання продажів в Україні стане нова серія P20. На цей раз нам вдалося представити в Україні всю серію, яка складається з 3 моделей - Huawei P20 lite, P20 і P20 Pro, і таким чином зробити смартфони серії P20 доступними для всіх.

Huawei Mate 10 Pro виявився досить дорогим для українського ринку, чи плануєте ви знизити його ціну після виходу P20 Pro?

За останній рік ми помітили, що український покупець готовий витратити на смартфон трохи більше. Споживчі можливості виросли, тому сегмент преміальних смартфонів також збільшився. Продажі Huawei Mate 10 Pro, що стартували в грудні минулого року, перевершили очікування. Попит на Mate 10 Pro тільки підкріпив нашу впевненість в тому, що має сенс більше зосередитися на преміум-сегменті. У 2018 року ми плануємо вдвічі збільшити продажі смартфонів ціною від 20 000 грн.

Серії P і Mate - це різні лінійки, ми їх чітко поділяємо і не розглядаємо Huawei Mate 10 Pro як конкурента Huawei P20 Pro. Дані серії орієнтовані на різну цільову аудиторію. P - це більше про приголомшливі камерах і дизайні, тоді як Mate - прекрасний вибір для ділових людей, адже це самий технологічний продукт. Ціна на Huawei Mate 10 Pro буде знижуватися природним чином відповідно до ринкових процесів.

В цілому на цей рік Huawei цілиться в топовий сегмент або все-таки буде працювати у всіх цінових категоріях?

Український ринок смартфонів знаходиться в активному розвитку. За нашими прогнозами, в цьому році його зростання складе близько 20% в порівнянні з 2017. У найближчі три роки ми очікуємо ще більш активний розвиток даного ринку в Україні, оскільки проникнення смартфонів тут як і раніше дуже низьке. Зростанню також посприяє запуск 4G.

Ми плануємо працювати над поліпшенням впізнаваності бренду в Україні, тому будемо проводити, в хорошому сенсі, агресивну маркетингову політику. У 2018 року плануємо масштабні проекти, спонсорство, маркетингові кампанії, про які незабаром повідомимо. Що стосується стратегії, то в планах Huawei продовжувати робити акцент на FullView-екранах, штучному інтелекті і можливості отримувати фото професійної якості.

Сьогодні разом зі смартфонами Huawei в продажу з'явилися схожі моделі Honor. Як ви позиціонуєте цей бренд? І чи не боїтеся, що його присутність на ринку позначиться на продажах смартфонів Huawei?

В даний час брендом Honor займаються наші партнери, і ми повністю на них покладаємося. Ми розглядаємо можливість створення окремої команди бренду Honor в Україні, але в будь-якому випадку ці два бізнеси будуть розділені. Ми обов'язково повідомимо про зміни, як тільки вони будуть затверджені.

Honor позиціонується як бренд для молодих активних людей, і різниця в продуктах Honor і Huawei існує, навіть якщо на перший погляд вона непомітна.

Нещодавно Huawei почала розвивати мережу фірмових магазинів в Україні, це більше іміджевий проект або вони все-таки збільшують продажі?

До кінця 2017 року у Huawei було більше 45 000 роздрібних магазинів по всьому світу, що на 10% більше, ніж в 2016-му. Ми надаємо перевагу якості над кількістю. Відкриваємо стильні і функціональні флагманські простори-магазини. Такі вже працюють в Італії, ОАЕ, Малайзії, Таїланді та багатьох інших країнах - їх загальна кількість перевищила 3000, що на 200% більше, ніж в 2016 році. Після глобального успіху флагманських магазинів-просторів ми відкрили такий і в Києві. Флагманський магазин - це сукупність різних зон: для тестування продуктів, проведення майстер-класів, навчальних лекцій, а також пункт обслуговування клієнтів. Це і іміджевий проект, і спосіб привернути споживача.

Скільки магазинів ви вже встигли відкрити і скільки буде відкрито до кінця року?

Флагманський магазин на Хрещатику став 4-м в Україні (у нас є ще три брендових магазину в Києві, в торгових центрах Dream Town, Lavina Mall, «Городок»). Ми плануємо розширюватися в цьому напрямку і робити наших клієнтів по всій країні трохи щасливішими.

Чи плануєте запустити інтернет-магазин?

Інтернет-ринок зростає дуже швидко, і ми плануємо вивчити його разом з партнерами, щоб доставляти наші продукти в кожен куточок України.

Які плани у Huawei на цей рік? Які мобільні пристрої плануєте виводити на український ринок?

Як я вже говорив раніше, в цьому році ми плануємо представити смартфони всіх цінових сегментів (близько 10 нових продуктів). Також виведемо на ринок нові планшети серії M, представимо більш широкий асортимент аксесуарів (наприклад, клієнти отримають навушники AM61 при покупці Huawei P20 lite, а пізніше вони будуть доступні у відкритому продажі) і багато іншого.

Довгоочікувана Р-лінійка смартфонів Huawei вже представлена на українському ринку моделями Huawei P20, Huawei P20 Pro і Huawei P20 Lite - продажі стартували 21 квітня і, судячи з кількості замовлень, вона вже встигла зацікавити українського споживача.

Що стосується подальших планів, ми будемо повідомляти про них поступово.